پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 150470
قطر سفارت خود را در عراق بازگشايي مي کند
تاریخ انتشار : 1393/11/23 10:19:45
نمایش : 1346
رييس جمهوري عراق و امير قطر بر لزوم تسريع در بازگشايي سفارت قطر در بغداد و فعالسازي کميته هاي مشترک ميان دو کشور تاکيد کردند.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، شيخ تميمي بن حمد آل ثاني امير قطر روز چهارشنبه در ديدار با فواد معصوم رييس جمهوري عراق در دوحه، تروريسم را با تمام اشکالش محکوم کرد و از اهميت وحدت عراقي ها و روابط ميان اقشار و گروههاي مختلف جامعه عراق سخن گفت.

فواد معصوم نيز تاکيد کرد که تلاشها در عراق اينک بر بازسازي ارتش و سرويس هاي امنيتي متمرکز است؛ عراق در شرايط فعلي به بسيج مردمي که متشکل از اهالي مناطق تحت اشغال داعش است، نياز دارد و اين علاوه بر نيروهاي پيشمرگه که در آزادسازي مناطق سهيم هستند.

رييس جمهوري عراق همچنين به بحران آوارگان در عراق پرداخت و مشارکت قطر در حل مشکل آوارگان و نيز در بازسازي مناطق آسيب ديده را خواستار شد.

روابط بغداد و بسياري از کشورهاي عربي از جمله اعضاي شوراي همکاري خليج فارس از زمان جنگ دوم خليج فارس و اشغال کويت توسط نيروهاي صدام حسين ، قطع شده بود.

درماههاي گذشته دولت جديد عراق تلاش هايي براي بهبود روابط با کشورهاي منطقه و تبادل مجدد سفير آغاز کرده است.
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html